Aflevering in een afhaalpunt Bpost

U krijgt via ons systeem (+ van Bpost) een track & trace toegestuurd via email.
U kan dan zien op welke dag en in welk afhaalpunt van Bpost geleverd werd.
Adres en openingsuren worden vermeld.
Ga erheen en mits identificatie krijg je je pakje mee.
Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een pakjesautomaat.
Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender (hieraan zijn kosten verbonden).

Aflevering in een Parcelshop DPD

Opgelet
  • DPD stuurt u mogelijks een email ter bevestiging van de levering, spijtig genoeg met de aanhef Mr/Mev "NAAM AFHAALSHOP" i.p.v. uw bestelnaam. Deze email mag u niettemin openen voor de opvolging. Wij hebben deze bug aan DPD gemeld op 29/6/2023
  • Dit betekent eigenlijk dat het reeds afgeleverd is in de parcelshop.
    Zie voorbeeld onderin hoe op te volgen.
    Als een levering in een parcelshop gevraagd werd, meldt DPD spijtig genoeg dat het pakket "naar" een parcelshop gaat.

U heeft 7 kalenderdagen om uw bestelling op te halen. Nadien wordt dit teruggezonden naar de afzender (hieraan zijn kosten verbonden).

Mocht het pakje aangekomen zijn, doch het afhaalpunt vindt dit niet, moet u ons onmiddellijk contacteren.
Mogelijks is het ergens verkeerd gelegd.
Aan de hand van onze beschrijving kan ofwel DPD of het afhaalpunt het dan toch traceren.
Belangrijk: zo beschikt u ook over een bewijs dat u langsgeweest bent en het pakje daar niet aanwezig was. In geval van retour vallen de terugzendkosten dan ten laste van DPD, niet van uzelf.
Ook kunnen we ook snel actie ondernemen richting DPD, ofwel een nieuwe zending voorzien.